Open positions

• ENDURANCE - Perfil 14 (deadline: 30/04/2018) - link
  • ENDURANCE - Perfil 13 (deadline: 30/04/2018) - link
  • ENDURANCE - Perfil 12 (deadline: 17/04/2018) - link

EUMR’s participation on Oceanology International 2018 was a success! This was the project first public appearance and we had the chance to announce our planned activities, with special focus on public calls for researchers and industry to access EUMR infrastructures, training, education, and data that will be opened during the projects lifecycle.

During this event, a series of important contacts were made, with both Academia and Industry elements, to promote the TNA calls that will open during 2018.

Tags:

This March issue of Marine Technology Reporter is now online. Inside you can find an article about e-UReady4OS project and the exercise made in Cartagena, on June 2017

Tags:

O LSTS esteve presente na Missão Empresarial do BlueTech Cluster de San Diego, Estados Unidos da América, “The Maritime Alliance”, encontro B2B realizado pela Fórum Oceano, em Lisboa.

Tags:

As Universidades canadianas Alberta e Windsor pretendem explorar formas de colaboração no Ensino, através de intercâmbios académicos, cotutelas de doutoramentos, entre outros.  Para além disso, têm como objectivo o desenvolvimento de colaborações na área da Investigação, nomeadamente engenharia mecânica, engenharia eletrónica, energias renováveis e ambiente.

Para tal, foi realizado um evento na Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto, presidido pelo Prof. João Falcão e Cunha, onde foram discutidas diversas possibilidades de colaboração a nível da área de Ensino.

""

O LSTS, em colaboração com a Escola Secundária João Gonçalves Zarco, através da sua iniciativa Erasmus+, procedeu a uma apresentação do contexto geral do laboratório, dando exemplos das suas operações e dos vários pro

Tags:

Contacto por parte da Lusa surgiu depois de uma apresentação feita, na Universidade de Vigo, pelo seu Reitor Dr. D. Salustiano Mato de la Iglesia, do projeto europeu de deteção e monitorização à distância de fogos florestais – Fire-RS.

Esta entrevista teve como principal objectivo esclarecer algumas dúvidas que a repórter Elsa Resende tinha em relação ao envolvimento da Universidade do Porto neste projecto.

Tags:

This will be EUMR first public appearance and it will announce the project’s planned activities with special focus on public calls for researchers and industry to access EUMR infrastructures, training, education, and data that will be opened during the projects lifecycle.

We invite you to visit our booth (M150) and learn more about how EUMarineRobots will help other institutions and companies to gain and access a sustained, persistent, and affordable presence in the oceans.

Tags:

The EUMarine Robots Kick Off Meeting was successfully completed in Porto, Portugal on the 1st and 2nd of March, 2018. The meeting facilitated partner introductions and allowed a detailed examination of all project future activities and goals.

During the two day meeting, partners had the opportunity to discuss various topics, including project objectives, the governance structure, milestones, management processes and tools, project roadmap and partners responsibilities.